Turvallisuus ja ongelmatilanteet

Turvallisuusohjeistus

Harjoitusturvallisuus

Seuran harjoituksista vastaa aina koulutettu ohjaaja, jolla on perusvalmiudet toimia mahdollisissa ensiaputilanteissa.

Salilta löytyvät perusensiaputarvikkeet: kylmäpakkauksia, laastareita, sidostarpeita. Salin ilmoitustaululta löytyy ohjeita mahdollisiin ensiaputilanteisiin, salin osoitetiedot ja turvallisuusviranomaisten yhteystiedot.

Seuran salista on kaksi poistumisreittiä, pääovi sekä salin takaseinässä merkitty hätäuloskäynti. Vaahtosammuttimet löytyvät samasta kerroksesta salin uloskäyntien läheisyydestä. Tulipalon tai jonkun muun uhan sattuessa ryhmänohjaaja ohjaa ryhmäläiset ulos parkkipaikalle, ja tekee hätäilmoituksen soittamalla hätänumeroon 112.

Turvallisuus asiat käydään läpi jokaisen kauden alussa järjestettävässä ohjaajapalaverissa.

Johtokunta vastaa, että ohjaajilla on tarvittavat tiedot ja osaaminen turvallisuuden suhteen. Tarvittaessa järjestetään lisäkoulutusta.

Vakuutukset

Iisalmen Taekwondo Ry:n harjoitus- ja jäsenmaksut eivät sisällä vakuutusta. Seura ei vastaa mahdollisista loukkaantumisista tai tapaturmista, joten harrastaja huolehtii itse omasta vakuutusturvastaan.

Iisalmen Taekwondo Ry suosittelee Suomen Taekwondoliiton lisenssin ja vakuutuksen hankkimista. Lisätietoja seuran ohjaajilta tai osoitteesta www.suomentaekwondoliitto.fi

Toimintaperiaate kiusaamistilanteessa

Kiusaamistilanteisiin puututaan heti. Junioreiden kohdalla asioista tiedotetaan asianomaisten vanhemmille sekä muille vastuuohjaajille. Kiusaamistilanteissa pidämme nollatoleranssia.

Iisalmen Taekwondo on sitoutunut "Kamppailija ei kiusaa" -periaatteeseen. "Kamppailulajien yhteinen tahto on, että kamppailu-urheilun harrastaja ei kiusaa ketään. Ei harjoituksissa ei koulussa, ei vapaa-ajalla."